torsdag 5 november 2009

Nu gav även arslet upp!!!!!!

Ja nu har man jobbat en period igen, och vilken period puhhhhh
Började bra dom första 2 dagarna, jag och Vernoika har bestämt oss för att peppa varandra att klara en hel period och se till vara där oftare.
Haft rätt skoj, trots många gnälliga tanter, som bara hittar fel överallt.
Sedan kom fredag morgon och jag skulle vända dygnet för att gå på folkrace på lördagen, sov 2 timmar och sedan upp kl 5:00 på lördags morgon, velade in i det sista om jag verkligen skulle åka i jobbar veckan och allt.
Men jag åkte, jag åkte lite senare med min goa vän och Granne Pia kl 8:30 vi hämtade upp Nettan och var väl framme vid 9:30 i haninge där tävlingen var, och både jag och Pia hade väl lite dålig känsla inför tävlingen, men men var ju årets sista.
Ja vad hände? Jo Dennis fick motorras och Ubbes bil dog med, något med generatorn, så båda avanmälde sig... Då kom Janne som skulle kolla på Ubbe när han körde, och fick bara stå där snällt med oss andra i kylan och hoppas på tävlingen skulle gå fort så man kom hem, vi var väl hemma till 18:00 med russinet till bil kvar.
Vi åt pizza och halv sov i soffan alla tre.
Ja jag Ubbe och Janne, peter åkte hem efter tävlingen.
Sedan när Janne åkte vid 23:00 gjorde jag allt för hålla mig vaken så länge jag kunde, det vart till 2:00, Ubbe fuska och små sov lite då och då redan från kl 19:00 så han var inte till stor hjälp där inte;) så gick satte mig vid datan.
Sedan upp dagen efter vid 12:00 helt död, jobbigt vända dygnet så där och efter en heldag på folkracebanan i frostgrader.
Började jobbet kl 18:30 vi hade lagmöte en timme, där Jens briljerade mötet som vanligt, fan han är grym den mannen, gillar att han vågar stå emot folk och säga vad han tycker tänker, och att han alltid är så sjukt posetiv.
Själva mötet handlade om miljö klimat, sortera och sådant skit, fatta faktiskt inte varför dom tog upp detta med oss, är väl mer för höjdarna och ta hand om frågan om hur dom tankar sina lastbilar, och hur posten ska komma fram, kunde väl bara gett oss en jävla lapp på vad och hur vi ska stoppa ner våra sopor på jobbet, men jaja sådana är dom ju, vi ska ju känna gemensakap, så jävla 2000 talet som det kan bli haha.
Natten var trög, hade typ ingenting göra, kl 3:00 var vi i stort sätt klara, fram tills 5 fick vi så pass lite att vi kunde hålla det i en hand, och bara en halv arbetare som behövdes, vi var 8st.
5:30 fick vi sluta jihoooo, äntligen tidigt, och behövdes, var så trött.
Men, då påminnde min kära moster mig om att jag skulle följa henne tanka på morgonen och sedan lämna in hennes bil på rostskyddsbehandling i haninge mellan 7-8.
Nu vart vi så tidiga, så hon tänkte köra hem mig först, men så närmade sig kl 7 och vi åkte till haninge, vi satt där i kylan i hennes bil tills 8:20, idioten kom då.
Sa till min kära moster som bara skratta, du ska vara så glad jag älskar dig haha.
Hur kan dom säga mellan 7-8 och komma 8:20 piss dåligt...
Sedan skulle hon få låne bil, haha fick ta hans, värsta pundarbilen, röd combi as lerig, och i bilen låg fimpar, cd skivor, smuts satte man sig i bilen kom ett moln av damm haha, värsta jag sett på länge, han frågade om han skulle städa ur bilen, men moster sa nä nu vill vi bara hem, och moster med dåliga benet skulle köra denna osmörjda vrak till bil, jag skratta som en tok, hon kunde knappt växla och pedalerna satt och hon som är så liten syndes knappt i bilen hahaha.
väl hemma kl 9:00 var det bara snabb duscha och sova.
Upp 16:00 , på jobbet 19:00 skulle ha rehab, men dom ställde in det:/ jag som var laddad till tusen.
Vart man piggare av att slappna av? nääääääää. hela natten kände jag mig som en zombie.
När jag kom hem sov mellan 9:00 och 17:00 upp igen jobba.... puh börjar kännas, sedan sista natten kände mig rätt pigg faktiskt, men totalt slut i kroppen, glad i hågen in på sorteringen för att få sista natten avklarad, vad händer? panggg
Vem fan sköt mig i arslet??
Sedan kunde jag knappt gå halta hela natten, fick någon sträckning i skinkan hahaha.
Hade så sjukt sjukt ont, och min enda tanke var, snälla, bara ingen frågar, vad har du gjort?
fast okej, erkännde för dom närmaste som hade bra roligt åt mitt arsle...
Vernika tyckte jag skulle gå be någon massera hahaha.
Jag sa till Jenny, inte bara jag som inte trivs på jobbet, nu gav även arslet upp haha.
eller så är det svinflensan, nu börjar skinkan växa till sig till jul haha
Funderar på om detta hände pga av att man röker ute, hade ingen jacka med och fan vad det blåste, och då spänner man väl sig fel, och där av arslet) haha kan ej förklara på annat sätt.
jo glömde hade min mens denna period med:/
Ja det var jobbar perioden i korta drag..
Nu är jag äntligen ledig och haft min första lediga dag till att slappa.
Får se hur jag gör idag, kanske får Eva på fika, men beror på hur jag sover och så idag.
Kram på er där ute:)

1 kommentar:

  1. Nu när jag tänker efter, allt detta pga av haninge hmmmmmmmm, haninge kanske ger mig otur;)

    SvaraRadera