tisdag 20 oktober 2009

Russin i carporten



Jaha nu står det ett russin till folkracebil i carporten igen...

Vem kan stoppa min gubbe när han väl har bestämt sig???

Själv gick jag i tankarna i flera dagar och hoppades att han själv skulle komma på att man kanske skulle hoppa av sista tävligen för i år.

Skit kallt denna årstid att sitta glo på folkrace, och den dagen han kör är det hemska barn som ska tigga godis med spökdräkter och annat med.

Och Falcon som är ensam hemma, kommer ju skälla som en galning för varje pling.

Och alla dom som vi brukar umgås med på folkrace är nog inte ens där denna tävling...

Tyckte det var toppen att han inte hade bil nu, så man kan få under våran bil under carporten i vinter och spara folkrace pengen tills det är dags igen.

Men nej, Ubbe har letat land och rike efter en bil och hittade en på blocket han fick billigt... och japp här ska skruvas i minus grader.

Och nu är grejen, är bilen verkligen så bra? eller har han köpt grisen i säcken nu igen, han blir så ivrig när han vill ha.

Puhhhhhhh skulle inte förvåna mig om vi kommer ha ett litet russin ståendes utanför oss tills någon kommer köper rishögen för en 1000 lapp om 2 år.

Och får han i gång bilen, lär han vara snygg till halloween racet, vit blå är väl spöken, för lär inte vara varmt skruva nu.

Och jag, nä jag ska bara vara tyst, är hans hobby , hans bil peng , han problem, men man kan väl få hoppas lite:)

Så bloggen detta var våran hemlis, ibland är det bara bäst vara tyst och låta dom göra sina egna misstag;) eller gällde det abrn? kanske samma sak?

2 kommentarer: