måndag 23 november 2009

Ta tag i livet, må bra

Jag har som många vet en sjukdom, jo jag kallar det sjukdom..
som gör att jag inte klarar av mig själv, jag tycker inte om mig, får panik ångest och hat emot mig själv ständigt.
Jag gömmer mig från verkligheten, orkar inte ta tag i saker.
Ständigt rädd och orolig i onödan.
Och för inte så länge sedan, började jag planera upp hur jag ska komma igång, började boka upp olika doktorer och annat, men så hände det jag fick missfall och hux flux var jag tvungen ta saken direkt och oplanerat.
Vilket var bra på ett sätt, jag kom inte undan min skräck att inte ha kontroll.
Och efter det kom dessa besök som jag hade planerat, och jag kände faktiskt inte samma ångest för dom som jag normalt brukar.
Jag menar jag klarar inte ens av gå handla på ica, och hux flux låg man där på gyn akuten med tre människor i rummet.
så vad kan vara värre??? och jag försöker tänka, jag ska gå till denna dr, jag behöver aldrig mer träffa denna människan igen om jag inte vill.
Så kör på och sluta var rädd.
Så nu har jag nya planer, jag ska blotta ut mig om mina rädslor på olika sätt, testa nya vägar och ta tag i livet, många av mina försök kommer ni se här..
Så hoppas ni mina vänner stötar mig som ni brukar, för detta kommer bli tufft, Alexzandra ska ut på djupt vatten;)
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar