måndag 23 november 2009

Lite spya i halsen, brand i tumba och koffein abstinens

Jaha hej världen där ute :)
Idag var en helt vanlig dag, som vanligt bodde jag vid datan och fick inte så mycket gjort i hemmet som jag hade planerat.
Började morgonen med 1 kopp kaffe puhhhhhhhh jobbigt.
För när jag var hos gyn och pratade om vad jag kan ha gjort eller inte gjort som kunde ha gjort att jag faktiskt vart gravid så kom jag inte på det alls.
Men efter att jag kom hem och verkligen tänkte efter, kom jag på det....
KAFFE COLA TE i mängder ständigt.... och för ett tag sedan, bestämde jag mig för sluta med cola och drack ej så mycket kaffe, och koffein är ju en sak som man ska undervika om man vill ha barn.
Dumma jag... komma på det nu.
Så här försöker jag dra ner på det, helst lägga av helt med koffein.
Från att ha hinkat kaffe morgon kväll natt, till tre koppar om dagen bara så där.
Känns som jag drömmer om kaffe och ser det överallt.
Men men för att lyckas, är allt värt ett försök.
Sedan idag när jag satt på facebook, kom en status upp från grannen att det brinner nere vid skogen.
Tänkte är hon galen, men tittade ut och japp det brann:)
Fan så skoj det är när saker händer, är sjukt nyfiken...
Och utanför mitt fönster var det stora moln av rök från Abc huset i tumba, det ligger en liten skog mellan oss bara, så jag ringde den andra grannen Pia och vi tog en cigg på min baksida för att beskåda, men då var det nästan klart:(
Ubbe gick upp rätt sent idag, så vi bestämde att det får bli färdig mat idag, tog en pizza, och fyyyyyyyyyyy
Tog en tugga och fick ett hårstrå i munnen.
Var mitt eget, men sjuk äkligt iallafall, höll på spy.
I övrigt mår jag bra, blöder mindre och mindre, har inte ont längre, men kan känna av det lite smått mellan åt.
Men hon trodde jag skulle blöda ungefär en vecka till, men allt var ute av fostret.
Snart börjar jobbar veckan, och får hoppas jag fixar det, vill verkligen komma igång nu, så fort jag fått upp ångan så händer någe, som nu missfall, innan influensan..
Men men varje dag, är nu början på mitt nya liv , har lovat mig själv att nu ska jag må bra
PÖZZZZZZZZZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar