måndag 9 november 2009

Arga snickaren med kärlek för min del, iallafall på onsdag.

Som ni vet är jag tv galen och följer det mesta på webb tv.
Och arga snickaren ser jag lite till från om annat inte finns.
Ikväll när jag tittade, såg jag vad som skulle komma nästa vecka.
Jag vart så enormt glad, för när jag växte upp i dalen så jobbade min mamma på ett spansktalande dagis, där fanns 2 jätte goa barn som var dvärgar/småväxta Martin och Maria och deras mamma hete Berit.
Dom vara alla så genom goa människor, vi träffade dom även utanför dagis, fika hos dom och dom hos oss osv.
Jag minns så väl första gången jag var hemma hos dom, jag kan inte vart så gammal, allt vara så litet, var som en docka bodde där, jätte charmigt.
Köket var så man fick stå på knä nästan för att nå.
Martin förälskade sig min styvfar Micke, och han i Martin.
Martin hade ingen pappa, så han behövde väl en faders typ och dom var faktiskt rätt lika.
Martin fick ett bälte med verktyg av honom och fick följa med farsan och mecka lite, dom var så söta:)
Jag har tänkt på dom lite till och från, undrat vad som hände med dom, så när jag fick se dom där i tv reklamen kände jag värme i hela kroppen...
Familjens älskade Berit Martin och Maria, dom finns där ute och ser ut må bra, trots sliten lägenhet.
För även om man inte har kontakten, vill man ju veta att dom man tycker om har det bra.
http://kanal5.se/web/guest/argasnickaren?p_p_lifecycle=0&p_p_id=K5AV_INSTANCE_wZZ1&_K5AV_INSTANCE_wZZ1_struts_action=%2Fk5journal%2Fav&_K5AV_INSTANCE_wZZ1_articleId=2564689&_K5AV_INSTANCE_wZZ1_groupId=1097&_K5AV_INSTANCE_wZZ1_version=1.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar