onsdag 16 december 2009

Saknad av en riktig jul




Min jul känsla är totalt borta:(
Julen handlar om kärleken med ens familj nära och kära.
Och sista tiden har mormor och morfar flyttat till spaninen till vintern och är alltså inte hemma till jul, mamma har skilt sig från sin man så han är ej där.
Min syster Michaela kommer iallafall hem till stokholm vilket är underbart skoj.
Sedan farmor och farfar som jag knappt känner som man ska träffa varje år.
Och mina syskon på pappas sida som jag knappt känner, blir lite tvingat.
Så julen bli lite ta igen förlorad tid, och inte mysa med dom närmaste.
Och värsta av allt, pappa...
Min pappa dog 1997 och vi hade inte den bästa kontakten, men jul och födelsedagar träffades vi när jag var liten, så den tiden var speciellt, sitta vid pappa och känna hans doft.
Men nu finns han inte:(
Varje år runt jul och andra viktiga dagar kommer denna känsla av saknad.
Önskar så man kund eha en normal samlad familj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar