lördag 23 oktober 2010

Röntgen

Jo nu har man vart på röntgen...
Fick inte dom svar jag ville ha, dom kollade om jag hade gallsten.
Jag kom in i ett litet rum, en äldre kvinna sa åt mig lägga mig ner och ta av tröjan.
Så skulle doktorn komma.
doktorn kom in ,sa vad han hete och sa att han inte kommer ge svar på mina resultat, utan att min läkare skulle kontakta mig.
Han började undersöka, lägg dig åt sidan , håll andan, lägg dig på rygg, håll andan, och så vidare....
Sedan vände han bort skärmen mer åt hållet jag ej såg.
Frågade vart jag hade ont, jag svarade och visa, han sa så högt upp.
Och kollade.
Sedan sa han du är klar, och du har inte gallsten.
Buksportkörtlten och njurar är okej med
Nähä sa jag förvånat, för jag var så sjukt hundra på det.
Sedan nästan kasta han sig ut ur rummet, hej då, din doktor kontaktar dig för provsvar.
Kvinnan kom in igen, och fixade sängen och sa att jag kunde klä på mig.
Jag kände mig totalt tom.
Vadå inte gallsten, varför mår jag så piss då? och varför har min lever så dåliga värden?
Gör ju skit ont just där.
Min smärta från undersidan av höger bröst kommer och går..
På vägen ut, ville jag bara gråta.
Ville så gärna bara ha svar, och gallsten är kanske inte det roligaste ha, men ett svar, och sedan bara jobba på en lösning.
Efter mått piss i snart 2 år och i en månadstid haft smärtor diarré och spytt, inte kunnat äta normalt, eller haft speciellt skoj heller för den delen, så är man rätt trött på skiten.
Att hela tiden vara begränsad..
Vist jag mår lite bättre just nu, smärtan är inte lika intensviv. den kommer går, har lärt mig mer, vilken mat som gör att jag får ont, spyr eller får diarré.
Fast utslagen på kropp och ansikte kommer och går, även min gulaktiga ton.
Så nu vet jag vad min doktor kommer säga om det nu inte visade sig något på mina bilder, gastostopi HJÄLP!!
Och lever prov, alltså sticka in en nål i sidan.
Detta har varit min största skräck, men jag är väl så illa tvungen:(
ringer min doktor inte på måndag ringer jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar