fredag 24 september 2010

Äntligen lite svar, fast det gör ont är jag glad...

I snart 1-2 år har jag mått skit.
Vart sjuk ständigt i från jobbet och inte riktigt kunnat förklara varför jag mår dåligt, vart hängig trött, haft smärtor , dålig mage,många gånger vart spy färdig, känt mig svullen och även haft en skum klåda som gör att huden nästan reser sig och ser ut som man har infektion.
Min hy har varit dålig och mycket annat.
Prover tester, mediciner har jag tagit och fått, men inget har hjälp eller hittats.
Klådan var pollen, magen kunde vara stress bla bla bla....
Nu efter jag var på min kompis bröllopsfest så vaknade jag dagen efter och trodde jag var magsjuk spydde och hade diarre.
Efter en vecka försvann det inte utan började få mer och mer smärta i buk.
Dom tog massa prover, efter som en normal magsjuka sitter i några dagar och min smärta satt under högerbröst.
Och så fort jag äter, kommer smärtan direkt och jag får feber och huvudvärk och ibland diarre eller spyr upp födan.
I väntan på provsvaren så började min hud bli gulare, jag fick mer smärta och all mat kommer fortare upp.
Men provsvaren kom, alla var negativa i dom sjukdomar man sökt, men däremot är mina levervärden enormt dåliga, men inga av dom sjukdomar som kan påverka hade jag.
så nu ska jag in på ultraljud och se om jag fått gallsten som kan belast levern, speciellt om man haft det länge.
Jag känner igen smärtan efter jag fick missfall och hade så sjukt ont, och tydligen kan man få gallsten av just det...
Så nu har jag lagt om kosten helt.
och dricker enormt mycket vatten och sover, då kroppen behöver och känns bättre, eftersom maten får stanna kvar, eller bara delar av den kommer ut.
Jag har inte lika ont just nu, men känner mig spyfärdig nästan hela tiden och
och får huvudvärk till och från, men känner jag kan hantera det bättre, värsta är väl att man lär sig leva med smärtan, så lite svårt avgöra om det är bättre eller vana ibland, för det känns hela tiden på någe sätt.
Men som sagt, känner mig trots allt glad, att äntligen hittat varför jag mått som jag gjort så länge.
Folk slutar ju tro en till slut och tror man bara är lat och kinkig.
Och en annan började tro man inbillade sig.
Så nu får vi se vad ultraljudet säger, om det är gallsten, annars är det kanske bara levern som gjort sitt:/ och då är det ju helt andra saker som gäller.
För mig låter det konstigt, eftersom jag inte dricker, tycker dålig lever kommer med alkis och skrumplever.
Fast jag kanske inte skulle unnat mig så mycket i sommras som jag gjorde;) men hade jag inte gjort det , kanske jag hade gått med detta ett år till.
Jaja nu är det som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar